• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

IDENTITY CONSULTING

Amsterdam | Antwerpen

  • Home
  • Propositie
    • Scherpe identiteit
    • Dynamische strategie
    • Betere communicatie
  • Team
    • Hans Paul Brandt
    • Stijn van Diemen
    • Pim Lorjé
    • Karel Jan van Kesteren,
      associated partner
    • Renaat van Cauwenberge,
      associated partner
  • Artikelen
  • Contact

Artikelen

Hoe kunnen we sturing geven aan ons merk?

juni 20, 2018 By hans

Auteur: Renaat van Cauwenberge | Antwerpen
 

Visualisatiemodel als sturing- en beslissingsinstrument.

Een merkkompas beschrijft in één oogopslag het strategische merk-DNA van de organisatie. Wat is de visie, missie, ambitie? Wat zijn de competenties? Wat is de propositie? Wat zijn de kernwaarden? Wat kunnen we in de etalage zetten? En hoe zou je de organisatie omschrijven in menselijke karaktereigenschappen? Welke rol willen we spelen in het krachtenveld en hoe geven we die rol handen en voeten? Finaal is het doel een inspirerend, geloofwaardig én relevant verhaal te vertellen over wie de organisatie is én waar ze voor gaat en staat: simpel, duidelijk en voor ieder verstaanbaar. Een simpel verhaal, goed te vertellen.
[Lees meer…] overHoe kunnen we sturing geven aan ons merk?

Wat zijn de risico’s van rebranding?

juni 20, 2018 By hans

Auteur: Renaat van Cauwenberge | Antwerpen

 

Rebranding signaleert verandering van koers.

Rebranding is een ingrijpende en daardoor risicovolle operatie, zo blijkt uit tal van onderzoeken én heb ik de laatste 25 jaar aan den lijve mogen ervaren. Zeker wanneer je de manier verandert waarop het merk mentaal verankert zit in het brein van de doelgroep, kun je maar beter weloverwogen en gestructureerd te werk gaan. De stelling is dat de risico’s van rebranding toenemen naarmate een merk een sterke psychologische betekenis heeft voor de consument.

[Lees meer…] overWat zijn de risico’s van rebranding?

Meegaan met de tijd?

juni 19, 2018 By hans

Auteur: Hans Paul Brandt | Amsterdam

Be Total.

Onze wereld verandert. Maar nog meer verandert ons begrip van de wereld. Mensen beschouwen zichzelf steeds meer als vital onderdeel van een geheel. Voorbij de autonoom verzelfstandigde entiteiten en de geprofileerde afgescheidenheid.

Kracht ontstaat vanuit een diep inzicht in de werking en samenhang van de context waarin we ons bewegen. Dit heeft belangrijke consequenties voor het bestaan van organisaties en het succesvol optreden van mensen. Succes en resultaat zullen afhankelijk zijn van de mate waarin de organisatie in staat is een wezenlijk deel uit te maken van de collectieve intentie die mensen in toenemende mate met elkaar delen.

Lees meer artikelen van identity consulting.

Corporate identity model van Birkigt & Stadler

januari 10, 2018 By hans

[Lees meer…] overCorporate identity model van Birkigt & Stadler

  • « Ga naar Vorige pagina
  • Pagina 1
  • Pagina 2

Primaire Sidebar

Recente berichten

  • Merkarchitectuur: het opbouwen van klantvertrouwen
  • Veranderen doe je zo!
  • Actuele vraagstukken
  • Hoe kom ik boven aan in Google? Relevantie!
  • Een Unique Selling Proposition?

Categorieën

  • Branding (8)
  • Design (1)
  • Identity (4)
  • Markt (8)
  • Online (1)
  • People (4)
  • Publiek (1)
  • Uncategorized (1)

Contact

M +31 653 197 827
info@identityconsulting.nl

Links

LinkedIn
Privacybeleid

Copyright © 2025 · Identity Consulting bv By Hans Paul Brandt · WordPress · Log in