Met Communitor biedt IDCO en haar Belgische zuster CONSUO organisaties een eenvoudig digitaal assessment aan om de effectiviteit en de ‘state of the art’ van hun merk- en communicatiepraktijk te evalueren. Elke indicator ken je een intuïtieve score toe naar uitvoering (performance) en naar belang (importance). Op die manier onstaat een ‘importance-performance matrix’ en zijn de gewenste veranderopgaven direct visueel zichtbaar.
Voor de spiegel
Merk en communicatie moeten bijdragen aan organisatiedoelstellingen. Dat dwingt tot effectiviteit, keuzes maken, focussen en efficiëntie. Heel wat organisaties hebben moeite om te achterhalen waarop hun merk- en communicatiepraktijk goed scoort en wat mogelijke verbeterpunten zijn. Zonder kennis van de sterke en minder sterke punten, is het lastig om precies te weten waarom sommige dingen niet lopen zoals je zou wensen. Daarom lanceert Consuo het self-assessment Communitor. Effe voor de spiegel, dus!
22 indicatoren
Communitor zoomt in op vier essentiële pijlers van de merk- en communicatiepraktijk: randvoorwaarden, processen, uitvoering en impact. Die vier pijlers deelden we op in acht thema’s: identiteit, merk, organisatie, processen, gedrag, design, communicatie en impact. Per thema definieerden we een aantal indicatoren. Op basis van die indicatoren, die tot de dagelijkse routine van elke communicatiemedewerker behoren, evalueren medewerkers, communicatiemanagers,.. zélf de huidige merk- en communicatiepraktijk binnen de organisatie. In totaal presenteren we 22 indicatoren die samen precies het verschil uitmaken tussen een succesvolle en een minder succesvolle praxis.
Importance-Performance analyse’
Per thema’s vraagt Communitor een aantal indicatoren te beoordelen op een schaal van vijf. Dit lever een performance-score op. Elke indicator is bovendien gekoppeld aan een importance-score. Respondenten moeten ook iedere keer inschatten hoe belangrijk zij de indicator binnen de praktijk van hun organisatie achten.
Dat maakt het self-assessment nog interessanter. Op basis van de intuïtieve scores maakt Communitor een ‘importance-performance analyse’ en presenteert die in verschillende spinnenwebmodellen. Op die manier wordt de gewenste veranderopgave direct visueel zichtbaar.
Kosteloos
Communitor wordt ontwikkeld op basis van een beproefde methodologie en is het resultaat van onze jarenlange ervaring. Communitor bieden we kosteloos aan! Het biedt ons de mogelijkheid om jouw evaluatie beter te duiden en aan te vullen met onze inzichten, analyses, ondervinding, … Samenwerken én in dialoog gaan met opdrachtgevers vormt per slot van rekening voor ons de essentie.
Handig adviesrapport
Een overzicht met alle resultaten en de veranderopgaven worden ‘on-the-fly’ gegenereerd in een handig adviesrapport. Het rapport in pdf-formaat is onmiddellijk na het invullen van het self-assessment te downloaden. Het adviesrapport laat meteen de verbeterpunten zien. Je kan met ander woorden gelijk aan de slag. Tevens heb je met Communitor een tool in handen om de merk- en communicatiepraktijk periodiek op de 22 indicatoren te evalueren. Zo ben je in staat om de geleverde communicatie-inspanningen voortdurend effectiever, efficiënter én dus betaalbaarder te maken
Individueel of in groep
Het self-assessment kan je ook door het volledige team laten invullen. Communitor kan dan de resultaten per individu en/of per afdeling, divisie,… presenteren. Zo krijg je als communicatiemanager een interessant overzicht van wat er binnen de verschillende afdelingen leeft en wat er als sterke en zwakke punten wordt ervaren.
Voordelen!
- Kosteloos self-assessment
- Evaluatie van merk- en communicatiepraktijk op 22 indicatoren
- Online tool 24 uur, 7 op 7 beschikbaar
- Duiding en aanvullingen door ervaren experts
- Adviesrapport met jouw intuïtieve score
- Importance-performance analyse met concrete verbeterpunten
- Mogelijkheid om per team, divisie,… te evalueren
- Evaluatie periodiek herhaalbaar
- Inzichten en duiding bij jouw op kantoor
Het invullen van Communitor vraagt wat van uw tijd, maar die minuten zijn nooit verloren als het gaat om nadenken over jouw organisatie!
Contact
Hans Paul Brandt
hans@identityconsulting.nl
M +31 653 197 827