Identity consultant & creative director
Hans Paul (Frankfurt/Main, 1959) focust op het snijvlak tussen strategische advisering en werkelijk voortgang brengen in het presteren van organisaties. Daarvoor begeleidt hij creatieve ondernemers in het formuleren van hun visie en deze doelmatig om te zetten in organisatie-inrichting, marketing en sales. Daarvoor werkt Hans bij voorkeur op interim-basis als programma manager. Voornaamste werkvelden van Hans zijn de creatieve industrie, het Nederlandse bedrijfsleven, vastgoed, onderwijs en de lokale overheid.
In 1984 werd hij medewerker aan het Institut für Visuelle Kommunikation und Design (Berlijn). Na werkzaam te zijn geweest in Amsterdam en Zürich kwam hij in 1988 naar Total Design (tegenwoordig Total Identity), waar hij nu DGA is. Onder zijn leiding heeft Total Design een koerswijziging doorgemaakt van een bureau dat zich voornamelijk met design bezighield, naar een bureau dat werkt aan identiteits- en merk-vraagstukken. Aan de basis van de werkzaamheden van Total Identity staan strategische verkenningen op het gebied van marketing, identiteit, imago en positionering en de visueel-communicatieve implicaties daarvan. Met ingang van 2018 heeft Hans Total Identity verlaten en werkt nu als onafhankelijk identity & branding consultant.
Hans studeerde Semiotiek & Visuele Communicatie aan de Berlijnse Universiteit der Künste. Nog tijdens zijn studie werd hij daar aangesteld als docent voor ‘Geprogrammeerd Design’.
Dienstverlening
Focusgebieden
- Krachtenveld analyse en toekomstscenario’s;
- Identiteitsvraagstukken, visie, missie;
- Focus-, portfolio- en profieldiscussies;
- Story telling;
- Positionering en merkbeleid;
- Communicatie- en design-strategie;
- Branding / corporate design.
Belangrijkste resultaten op gebied van identity & branding
- Privaat
- GustoMSC | corporate identity, IP marketing
- Océ Technology | branding
- Evoke Detachering | business strategie, branding, service design
- It-ernity Group | portfolio strategie, branding
- TSS | Total Specific Solutions | positionering, portfolio, branding
- Snappet | story telling
- Publiek-privaat
- Floriade 2022 Boskoop | bidbook ‘Holland Central’
- Floriade 2012 Venlo | positionering, event design
- Werkstad A4 – ACT | positionering
- Sociale Dienst Drechtsteden | scenario’s voor sociale zekerheid
- De Bouwcampus | story telling
- Publiek
- HAN, Hogeschool Arnhem en Nijmegen | identiteit, merkontwikkeling
- Woonbedrijf Eindhoven | identiteitsontwikkeling, story telling
- Diverse ROC’s o.a.: Midden Nederland, Rijn IJssel, Albeda-Zadkine,.. | positionering, design & communicatie
- Diverse gemeenten o.a.: Utrecht, Alphen a/d Rijn, Haarlemmermeer, Hoorn | communicatie
- AEB Amsterdam | story telling
Mede-auteur
- ‘Total Identity’ (BIS Publishers, 2003);
- ‘De expressieve organisatie’ (SMO, 2005);
- ‘Identity 2.0’ (BIS Publishers, 2008);
- Op dit moment werkzaam aan ‘Be total’.
Contact
Hans Paul Brandt
hans@identityconsulting.nl
M +31 653 197 827
Sites
Zakelijk: www.identityconsulting.nl
Persoonlijk: www.hanspaulbrandt.nl