Business / marketing strategist & brand manager
Bruno (Haarlem, 1961) vindt het leuk om te creëren en te bouwen. Creativiteit probeert altijd een manier te vinden. En dat geldt ook voor humor. Hij helpt je graag bij het passeren van nieuwe grenzen op weg naar een succesvolle toekomst.
Bruno studeerde industrieel ontwerp en specialiseerde zich in de ontwikkeling van verpakkingen, maar raakte in de beginperiode betrokken bij internet-ontwikkeling. Als een toen nieuw type specialist, werd hij door Randstad Holding gevraagd om te helpen bij web-ontwikkeling voor Randstad, wat resulteerde in een nieuwe kanaalstrategie.Deze geïntroduceerde marketingstrategie voor Randstad en Bruno stond continu in de frontlinie van nieuwe ontwikkelingen en innovaties, in een strategische marketingrol. Toen de energiemarkt geprivatiseerd werd voor consumenten in Nederland, werd Bruno gevraagd om een vergelijkbare positie in te nemen bij Nuon, een Nederlandse energiedistributeur. Hij deed dit gedurende vier jaar, maar werd gevraagd om terug te keren naar Randstad om het merk Yacht opnieuw te lanceren. Na dit succesvol te hebben gedaan, nam Bruno verschillende marketing- en communicatieposities bij verschillende bedrijven en zag het groeiende belang van duurzaamheid voor moderne merken. Hij ontwikkelde een methode die gebaseerd was op ethiek als onderdeel van duurzame ontwikkeling en met succes werd geïmplementeerd bij een Nederlandse private bank. Dit resulteerde in de vraag aan kandidaat voor het Nederlandse parlement. Hij was parlementslid voor de Groenen als woordvoerder voor financiën en economische aangelegenheden. Sindsdien heeft Bruno advies verleend op het gebied van marketing, communicatie, bedrijfsontwikkeling en duurzaamheid / ethiek, maar is hij ook beschikbaar als interim-manager.
Dienstverlening



Focusgebieden
- (Strategische) Marketing;
-
Merkontwikkeling;
-
Communicatie;
-
Positionering;
-
Duurzaamheidsvraagstukken;
-
Ethiek.
Belangrijkste resultaten op het gebied van business, marketing & merk
-
Begeleiding diverse start-ups;
-
Herpositionering en merkrevitalisatie Yacht;
-
Formule-ontwikkeling Compass Group;
-
Duurzaamheidsbeleid Van Lanschot;
-
Klantcontactstrategie en channel development Nuon.
Contact
Bruno Braakhuis
bruno@identityconsulting.nl
M +31 644 852 385