Tijden veranderen, een ijzeren wetmatigheid. En vaak veranderen ze sneller dan anders. Klimaat, milieu, eisen vanuit klanten of shareholders, veranderende wetgeving; het vraagt extra aanpassingsvermogen en soms zelfs om een herijking van een strategie.
Verandering kan ook van binnenuit komen. Reorganisatie, groei van de onderneming, een overname of fusie, noodzaak voor consolidatie; ook dit zijn goede redenen om een en ander nog eens tegen het licht te houden. Dan is het goed om ondersteund te worden. Of het nu gaat om een verkenning of gedegen analyse aan de marktkant (vraagzijde) of intern (visie/aanbodzijde), begeleiding bij de strategie-herijking of het overzien van de mogelijke gevolgen van een strategiewijziging; we kunnen dat goed en we doen het graag.
We kunnen samen met jou de strategie onder de loep nemen. Neem dus gerust contact met ons op.
Methodieken waarmee we onze aanpak ondersteunen
- Business scan;
- Formulering veranderopdracht;
- Business model canvas;
- Duurzaamheidsanalyse;
- Business- en service-planning;
- Optimalisatie van de marketing-sales-service chain;
- Scan draagvlak strategie.