Philospher & identity & branding consultant
Renaat (Gent, 1959) ondersteunt en adviseert opdrachtgevers bij identiteits-, merk- en communicatievraagstukken. Hij richt zich daarbij met name op organisaties die zichzelf een maatschappelijke rol toebedelen. Het gezamenlijk doel is tot een inspirerend, geloofwaardig én relevant verhaal te komen over wie de organisatie is, waar ze voor staat én waar ze voor gaat: simpel, simpel te vertellen en voor iedereen verstaanbaar.
Vijf adagia die ik probeer te volgen bij al wat ik doen. Als je ooit vindt dat ik ervan afwijk, wijs me er dan op. Ik zal naar je luisteren.
- Wees rigoureus in benadering van de feiten, zonder te pretenderen dé waarheid in pacht te hebben; Relativeer. Breng de zaken terug tot hun ware proporties. Abstraheer en overdenk, en blijf graven tot je een unieke benadering vindt;
- Wees enthousiast in uw overtuigingen, vooruitziend in uw observaties en proactief in uw gedrag. Zoek geen excuus voor zelfgenoegzaamheid. Blijf alert. Blijf kritisch. Sluit verandering in de armen;
- Wees zelfbewust en authentiek bij al wat je doet. Gebruik uw eigen stijl. Geef er uitdrukking aan in alles wat je doet en let op de details. Spreek uit ervaring, in een verstaanbare taal. Klink bescheiden, maar doorleefd;
- Wees relevant. Luister. Observeer. Schenk aandacht aan de behoeften en verwachtingen van anderen en probeer die in te vullen, maar beloof enkel wat je zeker weet dat je kunt verwezenlijken;
- Wees toegewijd, integer en betrouwbaar. Wees coöperatief ingesteld en makkelijk aanspreekbaar. Maak van empathie en ontvankelijkheid uw verborgen agenda.
Renaat studeerde wijsbegeerte aan de Rijksuniversiteit Gent en volgde een managementopleiding aan de Vlerick Business School Gent.
Dienstverlening
Focusgebieden
- Reputatie-, cultuur-, waardenonderzoek;
- Monitoring vd communicatie;
- Merkpositionering & -profilering o.b.v. merkkompas;
- Kern/klantwaarden & merkpersoonlijkheid o.b.v. archetypes;
- Naamgeving en creatie baseline;
- Storytelling & conceptontwikkeling;
- Corporate designstrategie;
- Merkmanagement & -architectuur;
- Contentstrategie & thematische communicatie.
Belangrijkste referenties op gebied van identity & branding
- Vervoersmaatschappij De Lijn;
- Artevelde Hogeschool Gent;
- Vlaams Instituut technologisch onderzoek VITO;
- intercommunale water-link en FARYS;
- Stedelijk Onderwijs Antwerpen;
- Multimediaal communicatieplatform Klasse;
- Vlaamse regulator voor energie en gas VREG;
- Sociale onderneming Levanto;
- B2B: Graydon nv; IRIS Groep; OM Partners.
Redacteur
- ‘Identity 2.0’ (BIS Publishers, 2008);
- CXO Magazine (Belgisch kennisplatform voor innovatie en business management)
Contact
Renaat van Cauwenberge
renaat@identityconsulting.be
M +32 476 840 517
Associated sites
www.consuo.be