• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

IDENTITY CONSULTING

Amsterdam | Antwerpen

  • Home
  • Propositie
    • Scherpe identiteit
    • Dynamische strategie
    • Betere communicatie
  • Team
    • Hans Paul Brandt
    • Stijn van Diemen
    • Pim Lorjé
    • Karel Jan van Kesteren,
      associated partner
    • Renaat van Cauwenberge,
      associated partner
  • Artikelen
  • Contact

Hoe kom ik boven aan in Google? Relevantie!

oktober 1, 2018 By hans

Auteur: Pim Lorjé | Amsterdam
 

Dat is een vraag die ik veel hoor. Het boven aan komen in de natuurlijke zoekresultaten van Google hangt van veel factoren af. Ik heb meegemaakt dat iemand met 2 maanden in de top 3 stond op de belangrijkste zoekwoorden. Dat kan echter alleen als het een markt betreft waar niet veel concurrentie is. In de meeste gevallen is het een kwestie van alles goed doen en doorzetten. Meer tijd en energie er in stoppen dan de concurrent.

Het is belangrijk om te onthouden wat Google wil. Google wil het meest relevante zoekresultaat laten zien aan de zoekende persoon op dat moment op die plaats. Laat dit even op je inwerken. Dit betekent dus dat elk zoekresultaat uniek is. Dat voor elke zoekopdracht een realtime zoekresultaat wordt gegenereerd op basis van kenmerken van de zoekende persoon, het device, de browser en de locatie. Geen enkel zoekresultaat is dus hetzelfde.
 
Het is dus heel belangrijk om in je achterhoofd te houden bij het maken van je website dat Google relevante zoekresultaten wil tonen. Je kunt niet relevant genoeg zijn. Even een voorbeeld om dit inzichtelijk te maken. Mijn buurman, Bram, maakt allerlei producten van hout. Hij maakt snijplanken, lampen, kaarsenhouders en spiegels. Dat doet hij goed en met veel passie en dat zijn USP. Nu kan hij op zijn website een pagina maken: houten producten en van elk product een voorbeeld plaatsen. Of hij kan voor elk product een eigen pagina maken. Of hij kan voor elke variatie van een product een eigen pagina maken. Dat laatste is het allerbeste. Dat is namelijk het meest relevant. Als iemand zoekt op: “houten snijplank 25 cm”, dan is de kans veel groter dat ze op zijn website komen als hij alles heeft uit gespecificeerd dan wanneer alles op 1 pagina staat.
 
Zorg dus dat je relevant en specifiek bent op je website. Je kunt nooit genoeg content hebben en je kunt nooit specifiek en relevant genoeg zijn.
 
Lees meer artikelen van identity consulting.

Categorie: Branding, Markt, Online Tags: Google, implementatie, online, SEO

Identity Consulting

IDCO is een netwerk van identity professionals gevestigd in Amsterdam en Antwerpen. Samenwerken is voor ons de essentie. De beschikbare kennis bij onze opdrachtgevers vullen we zo aan dat elke strategische marketing opgave verantwoord beantwoord gaat worden. Neem contact op.

Contact

M +31 653 197 827
info@identityconsulting.nl

Links

LinkedIn
Privacybeleid

Copyright © 2025 · Identity Consulting bv By Hans Paul Brandt · WordPress · Log in